Fredagen den 9 oktober

Gokväll :)!

Idag var det skola och efter skolan stannade jag och Elin och hjälpte Tobias och Jonas med disco saker som vi ska ha nästa fredag.
Sen när jag kom hem satt jag såklart vid datorn och kollade runt lite.
Efter maten gjorde jag en snabb cheesecake som desserts, den finns på recept.nu som Tina gjorde på hennes program kan länka recept på slutet av inlägget.
Sen kollade vi på Idol. Tycker att Tove var bäst idag men det var många fler som var jättebra också och jag tycker att Andreas var lite butter idag.

Ehh jag ändar mig, jag skriver recept här på bloggen istället :):



Ingredienser:
2 dl crème fraiche
2 dl Philadelphiaost, 200 g
3 tsk vaniljsocker med riktig vanilj
1 st lime, rivet skal (zest) samt saft från ½lime
8 st digestivekex

Till servering
malen kanel eller kardemumma
2 st passionsfrukter

Gör så här:
1.
Vispa creme fraichen och philadelphiaosten, smaksätt med socker och lime. Krossa digestivekexen. Varva kexsmulor och limecremen i glas, toppa med lite malen kardemumma och passionsfrukten.

Ha en trevlig fredags kväll :)!

Kommentarer
jonas

Jag var och kollade på det programmet

2009-10-10 10:19:28
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: