Djupfryst Cheesecake

Idag ska min syster baka djupfryst cheesecake till hennes klass.
Hon har frågat om min hjälp så jag tänkte vara snäll och hjälpa henne med det men jag gör det med nöje också för det är kul ;).


Så här ser den ut:


Receptet är här:

Ingredienser

2 dl socker
3 st ägg
200 g philadelphia
3 dl vispgrädde
2 tsk vaniljsocker
10 st digestivekex

Gör så här

1. Dela äggen. Vispa sockret och äggulorna pösigt. Rör i vaniljsockret. Blanda i philadelphiaosten. Vispa grädden i en egen bunke och vänd ner ostsmeten.

2.
Vispa äggvitorna hårt i en egen bunke och rör ihop med det andra. Krossa kexen och lägg hälften av detta på botten av en rund form med löstagbar botten. Häll i smeten och strö resten av kexsmulorna ovanpå.

3.
Ställ in i frys i 7-8 timmar. Ta ut kakan 15-30 minuter i rumstemperatur före servering.

Ha det bra :)!


Kommentarer
Sofia Werlin

gott med cheesecake :D

2009-10-07 15:44:27
URL: http://sofija.blogg.se/
bitte

mumms

2009-10-07 19:49:05
URL: http://www.lovemercury.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: