Samos 2009 - Dag 1

Vi åkte till arlanda klockan 03:30 ungefär och flyget gick 6:45 fast vi åkte lite tidigare men vet inte varför.

När vi åkte till Samos behövde vi åka igenom ett oväder och det var ovädret ni fick i svergie när jag var i Samos och det var inte alls roligt och åka igenom.

Vi fick sätta på oss vårt säkerhetsbälte igen för att vi skulle igenom ovädret och det var för säkertheten som sagt.
Och jag är lite flygrädd också.
Sedan lande vi i det varma Samos och hämtade våra väskor och åkte sedan till hotellet på de krokiga vägarna uppe i bergern.
Vi hade samma hotell som vi hade förra året och det blev samma rum också över förväntan, det kändes som att komma hem igen.
Sedan packade vi upp och sedan gick vi till en resturang som vi åt nästan hela tiden förra året när vi var här i 2 veckor.
Vi såg honom som var 1 av de 2 som vi pratade mest med.
Han kollade på oss och blev jätteförvånad, det var så kul att han kände igen oss också :).
Sedan gick vi ner till stranden för att ta ett dopp och sen gick vi hem för att duscha och göra oss klara för ikvällen..
Vi åt på Nostos (det var resturangen som jag pratade om) och sedan gick vi til baren som vi brukade vara på också.
Det fanns en servitris som vi fick bra kontakt med förra året och hon kände igen oss också :), hon hette Aisce (Uttalas Eska)
Hon kommer från Irland fast bor just nu i Samos med sin pojkvän som står i baren och gör drinkarna.
Efter allt gick vi hem och sov i de hårdasängarna :), fast det gjorde mig inget som jag hade en hård korsett att sova med.

Bilder från dagen:


Johanna vid arlanda

Johanna och Mamma på  bussen

Precis duschat

Outfit

Vår nya vän

Jag

Mamma, pappa och jag

Min mat

Aisce

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: