Skansen

Idag var vi på skansen som en lite utflykt.
Vi åkte bussen till slussen och sedan båten.

Det första vi fick göra var att köpa vatten (glömde att ta med oss) för att det var så varmt.
Först kollade vi lite runt och sedan kollade vi på djuren.
Efter vi hade kollat på alla djur som fanns,  tog vi en lite fika.
Jag tog en daimglass och en ramlösa, gissa hur mycket ramlösan kostade?
Sen gick vi till attraktionerna som fanns och så tog vi 2 nummer vid choklad saken. Vi tog nummer 8 och 10 och vinnaren kom 1 på nummer 14.
Sen ville Johanna köpa ett gosedjur som kostade 149 kr så då tyckte jag att jag skulle få prova igen med några mer nummer.
Så vi tog nummer 6, 7, 8 och 9.
Hjulet rullade och när den började sagta ner förstog jag och Johanna att vi hade vunnit men inte om vi hade kommit på 1 eller 2 eller 3 men det vissade sig att det blev 1 med siffran 7.
Det sista vi ville ha var 1 och så blev det.
Det skulle bli så jobbigt med bussen och båten och påvägen ner men vi gick bra med 2 kg som jag skulle hålla :).
Vi åkte till mammas och pappas jobb och åkte hem med dom.

Nu är vi hemma och ska äta snart :).
Bilder från skansen:

Jag

Kolla in fåren :)

Sälarna, ni skulle ha sätt hur dom såg ut när dom hoppa fram.

Sött eller hur :)?

Kosor

Minigriskultingar

Gråsälar



Den såg så avslappnad ut.

Svin antar jag :).



Min toblerone som jag vann :).
Stolt.


Ha en fortsatt trevlig kväll :)!

Kommentarer
Carro

Sv: Tack. =) Hoppas jag med.

Allt bra idag?

2009-08-06 18:33:09
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: