Vindalsö 12-13 maj

Hej!

Jag har inte kunnat blogga så mycket för att jag har varit sjuk så jag får berätta lite om vindalsö för er nu, det var ju bara några dagar sen vi var där.

Först och allt så gick jag ner till skolan med pappa, pappa följde med för att vi i klassen behövde lite föräldrar med oss tydligen :P.
Sen åkte vi buss till stavsnäs vinterhamn och sedan där åkte vi båt till Idholm.
Därifrån kom en gammal gubbe som rodde till Idholmen och där fick Mike (Viktors pappa) följa med och 2 killar från klassen åka med till vindalsö och hämta en motorbåt så gick allt mycket snabbare.
Sen när alla var framme så ville ju tjejerna gå upp till vårt hus och bestämma säng vart dom vill sova, nästa alla ville ju sova över.
Egentligen fick vi inte gå upp men det gjorde några och 1 av dom var jag xD :P.
Jag tog en säng åt min kompis Lovisa och mig själv längst upp då.
Sen skulle vi äta lunch och då blev det soppa.
Sen fick vi ha fritt val och då paddlade jag och Elin lite :).
Efter ett tag så gick jag, Erika och Linnéa och badade, det var JÄTTE kallt i vattnet det gjorde bara ont att vara där men jag ville så gärna prova bada som det var första gången.
Sen var det middag och då blev det Tacos sen efter det så hade vi lite lekar som burken och någon mer kommer inte ihåg vad den hette :).
Sen grillade vi korv och efter det skulle vi gå och lägga oss men när jag och Erika skulle borsta tänder så hände något märkligt.
Vi borstade tänder i köket men framför oss fanns det 2 fönster, då säger jag till Erika vad hade du gjort om någon kommer upp nu vid fönstret, efter typ 5 sek som kommer en klasskamrat upp och jag och Erika blev jätte rädda det var jätte läskigt.
Sen efter det frågar jag lika dant igen och då kommer Jonas upp en till klasskamrat och det höll ju på ett lite tag och vår lärare blev ju arg att vi skrek så mycket men vi blev ju bara rädda det kommer ju automatiskt.
Sen gick vi och la oss och Annika vår lärare berättade lite berättelser en hette något med sorka borka typ xD och kejsarens nya kläder :P.
Mitt i natten så vaknade min kompis Elin av att en klasskamrat pratade i sömnen och sa ''vad ska vi göra nu?'' och då svarar vår lärare vi ska sova hon trodde ju inte att hon pratade i sömnen.
Sen var det en som skrek på Hjälp också och en som trodde Mike (viktors pappa) kom upp för trappan och då sa hon ''Vad fanan'' :P.
Sen på morgonen hade jag lite ont i magen men jag försökte inte tänka på det.
Hela dan gick och vi åkte hem sen.

Här är lite bilder från Vindalsö:

Väntade på bussen


Vinterhamn


Elin på båten :)


På båten


På Idholm


Vindalsö


Köket vid killarnas hus typ :p


Elin :)


Jag :)


Elin tar alla sängar xD


Här ska killarna sova, skulle aldrig vilja det


Samling


Vattnet


En lite runda runt vindalsö med klassen


Tobias springer ner och badar i det kalla vattnet, hur kan man!! :O


Ska inte ni bada också?? :P


Matsalen


Grillning, många tappade sin korv, själv gjorde jag det bara 1 gång


=)


Solnedgången


Annika spelar gitare


Killarnas sängar xP


Samling nästa dag


Ingen aning vad dom gör min pappa tog fotot


Städning


Pappa, Mike, Fredrik (Lärare)


Pauline, Jonas, Erika, Elin, Charlie vann tävlingen vid hade :P,själv kom
vårat lag 3 av 5


Vi kastade lite kottar på pappisen :D


Sedan tog vi ett fotot tillsammans där alla är med


// Gabriella

Follow Controella

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: